“És l’hora del canvi”

Vdc Columna Mateuros

És cert que els hàbits de consum han canviat de manera notòria. Que el comerç de proximitat no ha sabut en molts casos adequar-se als nous moments. També és cert que l’administració local no va ser capaç d’elaborar un projecte de ciutat que donés cobertura i promocionés el que és avui de ben segur un dels sectors econòmics que més llocs de treball encara ofereix a Mataró. Recollim avui el que vàrem sembrar ahir. I recollirem demà els esforços que avui generem. I en aquesta reflexió cal entonar en part el mea culpa, ja que la mateixa UB també hi té la seva part de responsabilitat.

Perquè un Mataró sense comerç és una ciutat sense vida. El comerç apropa l’oci i la cultura, omple de color i sensacions l’espai urbà. Aquell que tenim com a societat per relacionar-nos, sortir a passejar i gaudir del microclima que genera la nostra comarca en un centre comercial a cel obert.

Mataró és privilegiada en molts àmbits, i ens ho hem de creure perquè és veritat, ara li toca exercir de capital de comarca, saber aglutinar i gestionar l’activitat econòmica d’una gran ciutat. L’administració caldrà que es mulli i es posi a treballar de valent per situar-la al lloc que li pertoca, canviar normatives si cal per remoure temes enrocats i invertir en talent per saber donar-li la volta a la situació.

Els que obrim la parada religiosament cada dia tenim molts deures a fer, el primer deixar de mirar-nos el melic i de queixar-nos, tornar a ser emprenedors, trencar motlles per destacar, oferir qualitat i sorprendre el vianant. I el més important per aconseguir-ho és associar-nos per sumar força i compartir sinergies, donar un vot de confiança a les persones, professionals del comerç que liderin el projecte i com un bon equip trobar l’estratègia per tenir noves il·lusions i poder seguir fent camí.

Una nova UB s’està gestant, preparant molts canvis interns i externs, d’imatge i de forma de gestionar. L’objectiu és adequar l’associació al ritme que el nostre comerç necessita i reclama, amb l’experiència de dècades de servir el comerç i els ciutadans, amb la il·lusió que genera un nou projecte, un projecte responsable i exigent.

El segle XXI ens ha fet trontollar sí, però al final tan sols ha servit per despertar, posar-nos les piles, i mirar endavant.

Mateu Ros
CAPGRÒS
Vocal Junta UBM